duminică, 29 mai 2011

Tort mousse de ciocolata cu capsuni

Suculente si aromate, capsunile sunt un desert minunat pentru iubitorii de fructe. In combinatie cu ciocolata deja vorbim de ceva divin. Va propun azi o reteta de tort rapid, de capsuni cu mousse de ciocolata. Sau invers. 
Reteta in sine este preluata de la tortul ciocolatos, specialitatea casei. Am adaugat in crema cateva capsuni, am ornat cu capsuni si fulgi de ciocolata si gata, tortul s-a transformat complet. A fost tortul de weekend, pentru o iesire la curte, la un gratar. Spun "a fost" pentru ca nu cred sa mai fi ramas vreo feliuta...

Tort mousse de ciocolata cu capsuni


Ingrediente :

Blat - pandispan cu cacao din 5 oua sau blat de cacao din comert ( sa imi fie rusine, de data asta l-am cumparat... )

Crema :
- 500 g ciocolata amaruie
- 200 ml smantana dulce
- 400 ml frisca, de preferat naturala
- jumatate de plic de gelatina
- o cana de capsuni, de preferat din cele romanesti, au mai mult gust
Topping :
- o farfurie de capsuni, taiate felii
- un plic de gelatina tip "tort gelee"
- optional cateva fructe de padure congelate ( vor da culoare toppingului de gelatina)
- 2 linguri de fulgi sau bombonele de ciocolata

Modul de preparare este prezentat in detaliu AICI, la tortul ciocolatos.

Modificarile la reteta sunt minore : in jumatate din crema de ciocolata am adaugat capsuni taiate cubulete, dupa ce in prealabil le-am lasat sa se scurga de zeama.



Am ornat tortul direct in forma de tort, inainte sa il pun la rece. Am taiat capsunile felii si le-am asezat concentric, pe toata suprafata tortului.


Gelatina am topit-o in circa 200 ml apa in care am adaugat cateva fructe de padure congelate, ca sa dea un plus de culoare. In comert exista si gelatina deja colorata rosu, dar eu aveam doar incolora. Am lasat amestecul pe foc mic, sa se incalzeasca, fara insa sa dea in clocot. 


Am turnat gelatina peste fructe, incepand din mijloc spre margine si am asteptat sa se niveleze inainte de a adauga fulgii de ciocolata. 



Se poate servi dupa circa 3-4 ore de stat la rece, in frigider. Crema trebuie sa se intareasca iar toppingul trebuie sa fie suficient de inchegat astfel incat fructele sa nu se imprastie cand tortul este feliat. 

Tort mousse de ciocolata cu capsuni

Din pacate nu am poze si cu feliile de tort, s-au mancat inaite sa pot pregati eu sedinta foto.
In speranta ca reteta v-a facut deja cu ochiul, va doresc pofta mare si... profitati din plin de capsuni, acum cat e sezonul lor.

Tort mousse de ciocolata cu capsuni

14 comentarii :

violette spunea...

la cat de bine arata nu e de mirare ca s-a terminat asa de repede!
o duminica frumoasa!

Oana spunea...

Multumesc Violette, o duminica frumoasa iti doresc si tie!

Din bucataria mea spunea...

superb si delicios!

Oana spunea...

Licuta, ma bucur ca iti place tortul :) Se face foarte usor

Teodor spunea...

Trebuie sa trec neaparat pe la voi cand vin in Romania...arata apetisante chestiile tale :)
Vin si eu cu ciocolata belgiana.
Mult succes in continuare!

Oana spunea...

Va asteptam cu drag :) Si daca aduci si ciocolata Ciprian o sa fie in al noualea cer!

Anonim spunea...

Cum se scoate tortul din cratita?

Oana spunea...

Pentru a scoate tortul din forma sunt doua modalitati :
1. daca se foloseste o forma de tort, acestea sunt dotate cu inel lateral detasabil
2. in varianta clasica,cand tortul de aseaza intr-o cratita obisnuita, el nu se va orna inainte de a fi scos din forma. Si asta deoarece il vom scoate prin rasturnare dupa cum urmeaza : . pasul 1: cun un cutit se desface marginea tortului de cratita. Pasul 2 : se aseaza platoul/farfuria deasupra cratiei, se tine tot ansamblul cat mai apasat si apoi, cu o miscare rapida, rasturnam tortul pe platou. Se ridica cratita cu grija sa nu stricam lateralul tortului.

O varianta la indemana pentru asamblare si ornare cand nu avem forma de tort este folosing folie alimentara de aluminiu. Aceasta o impaturim in 3 sau 4 astfel incat ea sa fie destul de rigida si sa aiba minim inaltimea tortului. Din ea se formeaza un "tub" cu diametrul tortului prin infasurarea blatului de la baza - pe lateral. Marginile staniolului/ foliei de aluminiu se prind cu agrafe si apoi se incepe montarea propriu zisa a tortului. Se poate si orna in forma improvizata. La final, cand crema s-a intarit desfacem folia si e gata de a fi servit.

Anonim spunea...

Arata ff gustos tortul tau, ador capsunile, dar acum ceva timp cand am facut si eu un tort cu capsuni, din pacate dupa 2 zile,crema de capsuni mi s-a stricat. Ce anume trebuie sa le fac capsunilor inainte ca sa nu mi se mai strice? Multumesc anticipat

Oana spunea...

Simona, ma bucur ca iti place atat de mult tortul meu. Trebuie sa ai in vedere ca fructele, in special capsunile, sunt foarte perisabile. Este extrem de important sa folosesti fructe cat mai proaspete, fara pete sau parti moi... Nu prea ai ce pune in crema ca sa nu se strice. Incearca sa tii o temperature mai mica in frigider...
Sper ca ti-am fost de folos.
O alta idee e sa invite cat mai multi prieteni ca sa nu fie nevoie sa tii tortul 3 zile :)

Anonim spunea...

Iti multumesc mult Oana, sincer nu mai tin minte cum am procedat atunci, dar voi fi mai atenta pe viitor.

Oana spunea...

Cu placere Simona!

Anonim spunea...

Buna! Vreau sa ma apuc de tort si nu gasesc nicaieri retea de blat! Please heelp!!!

Oana spunea...

Foloseste reteta de aici, fara sa audaugi fructe. E musai sa pui cacao, chiar daca prajitura din link e cu fructe :)
http://ebunatati.blogspot.ro/2010/11/pandispan-cu-fructe-si-scortisoara.html

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...