luni, 22 noiembrie 2010

Caras marinat la cuptor

Simplu si gustos : oasele se topesc ca prin minune iar gustul este desavarsit! Reteta o am de la tata socru si de atunci o fac mai mereu.


Ingrediente :
- 2.5 kg caras ( se poate si alt peste : hering, scrumbie sau orice peste cu oase multe)
- 5 linguri ulei
- 5 linguri otet
- 3 frunze de dafin
- o lingurita piper boabe ( chiar mai mult daca va place mai picant)
- sare dupa gust

Zilele trecute am cumparat doi carasi frumusei foc : mari  si  proaspeti.  Mie imi place extrem de mult carasul, singura problema e cu oasele. Are atat de multeeeeeeeeeeeeeeeeeee...
Mi-am facut curaj, i-am curatat bine , i-am portionat si m-am apucat sa-i pregatesc. O reteta mai simpla ca asta nu prea exista.

Am asezat pestele in tava ( mie imi place deja portionat, dar intreg este mult mai aspectuos), am presarat piperul, sarea, dafinul, uleiul si otetul. Am acoperit pestele cu apa si am acopetir tava cu capac. Se poate acoperi si cu staniol.


Tava se lasa la cuptor la foc mic circa 4 ore ca sa se topeasca oasele. Cu circa 30-45 minute inainte sa fie gata se ridica capacul si se lasa sa se rumenasca.
Se serveste cu mamaliga calda si lamaie.
Tare bun!

Pentru un rezultat perfect, e bine ca pestii sa fie mai micuti. In cazul in care pestele e mai mare, ca in cazul meu, trebuie lasat mai mult la cuptor. La mine a stat circa 5 ore, pana a scazut suficient apa, astfel incat pestele sa nu aiba gust de fiertura.

13 comentarii :

Iulian Baciu spunea...

daca as fi fata as intreba de poza cu carasu :))))))))

Oana spunea...

Trebuie sa te dezamagesc : carasii astia aveau ochi. 2 :)
Si erau cam inerti. Morti sarmanii de ei, ca vii nu imi plac in farfurie. Dau cam tare din coada si imprastie zeama de lamaie.

Anonim spunea...

Mie imi place carasul si pe bucati si intreg:d...chiar daca acum e post si nu ar trebui sa fiu asa pofticioasa, dar o sa profit de dezlegari:d
semnat: cu_cine_ai_mancat_caras_anul_trecut

Oana spunea...

Sa stii ca si acum ma gandesc la cat de bun era carasul ala la gratar! Milionul de oase era doar asa, ca sa ne tina cat mai mult la masa :)

Anonim spunea...

Foarte bun. Am incercat reteta si intr-adevar oasele au disparut.

Anonim spunea...

Ieri am facut aceasta reteta.....cu mici adaugiri:
ceapa, boia iute si un strop de bulion.

O MINUNATIE....EXCELENT....
MULTUMESC PENTRU RETETA.

Oana spunea...

:) Ma bucur ca reteta a fost un succes. Citind comentariul, am inceput ziua intr-un mod excelent! Multumesc si eu pentru apreciere!

Intr-adevar, micile diferente pot da un mare plus de gust! Reteta se poate aplica la orice peste cu oase, de ex la hering care are un gust minunat!

Anonim spunea...

L-am pus la cuptor acu', exact reteta Oanei....asa ca daca nu iese bine....Oana e de vina! ...anonimul de mai sus spune ca a pus si ceapa, aasta trebuie sa-i schimbe complet gustul, cred ca si cu buklionul iese un fel de plachie!
Oricum multumesc pentru reteta Oana, mi-era cam lene sa ma apuc de gratar sau prajeala. Pup

Anonim spunea...

Sincer eu cred ca e prea putin otet pentru a macera oasele chiar si in 5 ore :)

Oana spunea...

Poate am avut eu noroc de un peste cu osteoporoza :)
Sincer, eu nu am avut probleme pana acum. La caras deranjeaza oasele acelea multe , mici si ascutite. Coloana vertebrala si "coastele" inca se mai simt, se scot usor din peste. Dar restul carnii se mananca foarte usor, fara teama ca se simt oasele. Am dat inclusiv copiilor :)

Unknown spunea...

Am facut de mai multe ori aceasta reteta cu diverse soiuri de peste.
Au iesit extraordinari de buni si fara oase.
Multumesc mult!

Mike spunea...

Cam care ar trebui aa fie temperatura unui cuptor electric pt aceasta reteta ?

Unknown spunea...

La ce temperatura ar trebui la cuptorul electric ? Mulțumesc

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...