miercuri, 2 februarie 2011

Ciorba de dovlecei cu iaurt

Cand am gatit aceasta aceasta reteta am facut-o exclusiv pentru nazdravanul meu mic si trebuie sa recunosc ca am ramas placut surprinsa de gustul ei. Nu numai castronelul lui s-a umplut de ciorbica ci si farfuriile celor mari!
Este extrem de simplu de facut si poate fi un inlocuitor de succes al clasicelor ciorbe cu carne.



Am folosit :
- 2 dovlecei
- 1 morcov
- 1 radacina patrunjel sau pastarnac
- o telina mica sau ( cat o jumatate de pumn)
- o ceapa medie ( eu am folosit jumatate de praz, e mai dulce)
- o lingura orez
- 2 linguri ulei de masline
- 1 ou
- 500 ml iaurt
- verdeata ( marar sau patrunjel)
- sare

Legumele ( cu exceptia dovlecelului) se toaca marunt si se pun la inabusit cu 2 linguri de ulei si o ceasca de apa. Se toarna peste ele 2 litri de apa si se lasa la fiert pana se inmoaie morcovul. Se adauga dovlecelul taiat cubulete si orezul si se mai lasa circa 12-15 minute.



La final se drege ciorbica cu iaurt si ou ( eu le-am amestecat impreuna inainte de a le adauga in ciorba) si se adauga verdeata. Atentie, daca se mai lasa pe foc, textura nu va fi la fel de cremoasa!


Se serveste cu ardei iute si verdeata proaspat tocata deasupra.

8 comentarii :

flavia spunea...

am sa incerc astazi sa o fac

Oana spunea...

Flavia, sper sa iti placa si tie la fel de mult! Mai ales ca acum gasesti usor dovlecei, romanesti, mult mai gustosi

Anonim spunea...

Tocmai am facut-o, asteptam sa se raceasca sa papam, sa vedem cum ne-a iesit. Cat se poate tine la frigider avand in vedere ca e cu iaurt ? ( 1-2 zile ? ) nu am mai facut pana acum ciorbita cu iaurt

Oana spunea...

Cam 3-4 zile... dar cred ca o sa se termine inainte :)

Anonim spunea...

a iesit foarte buna,am papat si noi si intr-adevar nu a rezistat atat de mult la frigider. multumesc

Oana spunea...

Ma bucur tare mult ca a fost la inaltimea asteptarilor!

Gabrioleta spunea...

Foarte buna ciorbita Oana ...printesa mea a papat tot tot si noi normal :))..delicioasa ..Multumesc

Oana spunea...

Cand printesele papa tot nu pot decat sa felicit bucatareasa sefa :)
Felicitari pentru reusita gustoasa, te mai astept si cu alte retete gustoase pentru mofturicii mari si mici!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...