marți, 2 august 2011

Frenezia conservelor pentru iarna

Stiti expresia " a innebunit lupul"? Cam asa ma comport eu cand se apropie vremea conservelor. Ma apuca o frenezie pe care nu o pot controla! Calculez la nesfarsit spatiul limitat de care dispun in camara si ma gandesc cum sa mai indes si mai multe borcane, borcanele, sticle si sticlute. Daca pentru unii e un chin, pentru mine e o placere, un mod de a ma relaxa si de a-mi scoate din minte toate problemele de zi cu zi.

Sursa de inspiratie : http://www.flickr.com/photos/chiotsrun/4904261150/sizes/m/in/photostream/

Anul acesta mi-am facut o lista luuuga lunga tare de tot, si sunt sigura ca lista mea nu se va sfarsi aici! Nu degeaba am adunat fiecare borcan si borcanel, sticla si sticluta ... ca babutele de pe vremuri care nu se indurau sa arunce nimica. 
Update 2013 : premiul meu de anul acesta : etichetele de borcane !!!. Pentru a le accesa, dati click AICI.
Mi-am propus sa fac :
- compoturi si dulceturi ( pana acum am reusit doar de capsuni, caise si piersici, am ratat ciresele si visinele)
- ketchup ( am pus mana pe o reteta demential de buna, si acum imi pare rau ca nu mai am din cel de anul trecut)
- pasta de rosii pentru pizza ( reteta noua, e primul an cand fac, sper sa nu moara nimeni la prima degustare :D )
- legume uscate sau vegeta de casa (vreau o clona sa imi scrie reteta si sa o publice pe blog... deja ma apuc de a doua tura de legume uscate si nu am gasit timp sa fac poze si sa postez pe net mandria mea cea mare : uscatorul de legume primit cadou de la sotul meu )
- rosii uscate marinate, de mult mi-am propus sa fac dar niciodata nu am avut timp si de ele! Anul asta m-am decis : e musai. Si in sfarsit am reusit :))))))
- gogosari murati cu struguri, o reteta de suflet, din Vrancea, locul copilariei mele
- gogosari umpluti cu ghebe - mmmm, un deliciu pe gustul sotului meu, cel mai mare critic culinar
- muraturile asortate, gogosarii in otet si castraveciorii murati, nelipsiti din camara in fiecare an
- zacusca de vinete si de ghebe .. probabil portie dubla din fiecare pentru ca anul trecut 54 de borcane nu au fost suficiente. Si anul asta o voi lua razna curatand vinete si ardei copti. E ca un drog, desi ma jur ca la anu nu mai fac, mereu ajung sa coc ca nebuna kilograme si kilograme si kilograme de ardei si vinete.Sunt dusa rau... si e asa de bineeeeeee
- ardeii copti pentru iarna - un chin la copt si la curatat, o placere divina iarna, alaturi de o salata de vinete sau pur si simplu langa o friptura aromata
- era sa uit : ardeii iuti, cat mai iuti si cat mai multi. Si mici si mari, si lunguieti si rotunjori, ca tare buni mai sunt langa o ciorbica de vacuta

Si asta pe langa pungile si pungutele pline de legume si fructe congelate care vor invada congelatorul meu :D
Serios, a innebunit lupul...


Hmmm... parca mai erau destule in lista dar nu imi vin acum in minte. Astept cu mare drag sugestii :)

Si o mostra de etichete :

Etichete borcane castraveciori in otet
 Pentru mai multe modele de etichete dati click aici

10 comentarii :

Anonim spunea...

Chiar ca a innebunit lupul !! :))
Si pe mine la fel ma apuca toamna , de fapt , daca ma gandesc bine ma apuca din primavara cu gemurile si dulceturile , continua toata vara cu conservele de fasole si dovlecei la borcan iar punctul culminant este toamna cand nu stiu cum sa fac , vorba ta , sa imi maresc camara din cauza conservelor ....apropo , de unde a gasit sotul tau aparatul de uscat legume ? Eu am facut vegeta uscand pe balcon toate legumele ( morcov , pastarnac , patrunjel , telina ) ...insa sunt madra ca toate aceste legume sunt din propria mea gradina pe care o am la casa de la munte ( com Bradulet jud Arges ) , deci totul e BIO !! :))
Mi-ar face placere sa mai vorbim (gabrielanicolle_catuneanu@yahoo.com).
Gabriela

Oana spunea...

Gabriela, ma bucur ca si tu traiesti la fel ca mine frenezia conservelor :) Din pacate eu nu prea pot face rost de produse bio, am cateva persoane in piata de la care cumpar in mod regulat ( produsele parca au gust comparativcu cele din supermarket).
Uscatorul meu este modelul FD500 cumparat de pe http://www.ezidri.ro/shop.php dar sunt sigura ca se gasesc si alte modele in comert.

Anonim spunea...

Iti multumesc pentru informatie . Cu siguranta imi voi cumpara si eu un uscator . Este nemaipomenit sa iti poti face vegeta in orice anotimp.
Sunt intr-adevar norocoasa cu casuta mea de la munte si cu toate produsele pe care le pot obtine natural fara chimicale .
Am citit multe din retele tale si sunt minunate . Deja am preparat kechup-ul tau si a iesit nemaipomenit. Voi incerca si retele de paine . Daca imi vei permite poate iti voi trimite si eu cateva retete .
Toate cele bune si spor la conservarit :)!!
Gabriela

Oana spunea...

Gabriela, imi face o deosebita placere sa primesc retete de la tine. Sper ca si mie sa imi reuseasca la fel de bine ptrecum ti-a reusit tie ketchup-ul !
Oana

Anonim spunea...

Buna dimineata! Retele par super, cu siguranta le vom incerca!
Rugamintea sa publicati si reteta de ardei copti pentru iarna.
Multumesc

Anonim spunea...

Buna ,multumiri de retetele delicioase,eu am camara plina cu de toate la propriu imi lipseste zacusca de ghebe muraturile si ketchup ,vad ceva interesant capacele tale imi atrag atentia sau vad rau????

ely28 spunea...

Buna, si mie mi-au atras atentia capacele. Ai aparat de vidat banuiesc. As vrea sa stiu daca iti iei capacele de la noi sau de dincolo. Eu imi fac rost din Italia, dar as prefera sa le iau de aici daca se poate, e mult mai simplu. Iti multumesc si felicitari pentru munca depusa!

Oana spunea...

Mi le aduce fratele din Canada...
Nu am foarte multe, marea majoritate a camarii este in borcanele noaste cu filet :D
Multumesc mult de apreciere, te mai astept cu mare drag!

Anonim spunea...

buna ziua am si eu o intrebare etichetele pe ce hartie le scoateti?

Oana spunea...

Buna,

Am printat si pe hârtie normala si pe etichete autocolanta.
Hârtia normala e bine sa fie mai groasa ... Am lipit cu aracet si unde am folosit foi subtiri aracetul a trecut prin hârtie si a dizolvat putin culoarea

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...