joi, 20 ianuarie 2011

Ciorba de potroace

Aceasta ciorbica acra si revigoranta era facuta odinioara pentru a drege mahmureala de dupa nunta. Eu am gatit-o pentru a drege pofta de ceva bun !





Ingrediente
- aproximativ 1 kg de maruntaie de pasare ametecate ( pipote, inimic, ficatei, aripi, gat )
- 1 radacina patrunjel
- 1 radacina pastarnac
- 1 telina ( putin mai mica de un pumn)
- 1 morcov mare
- 1 fir de praz
- o ceasca de orez
- 2 linguri de ulei
- 1 litru de zeama de varza (sau mai mult, dupa gust)
- optional 1 ou si o ceasca de smantana sau iaurt gras
- o legatura de verdeata ( patrunjel, leustean sau amestec).
 
Mereu mi-e pofta de o ciorbica buna. Dar de care? Am tot facut : ba de vita, ba de pasare, ba de porc... Noroc ca m-am impiedicat in congelator de o punga cu pipote si inimioare pe care o tot evitam si asa mi-am adus aminte de aceasta ciorba geniala!

Maruntaiele se curata bine si se pun la fiert in circa 3 litri de apa.



Se curata legumele si se toaca marunt, iar prazul se taie cubulete.


Intr-o cratita se incinge uleiul si se adauga legumele sa se caleasca. Se adauga peste carne dupa ce aceasta a fiert pe jumatate si se continua fierberea.


Cand carnea este aproape fiarta se adauga orezul. In acelasi timp, separat, se pune la fier zeama de varza. Cand aceasta da in clocot, se adauga peste ciorbica.

Se mai lasa sa fiarba 5 minute si se adauga oul batut cu smantana si cu putina zeama din ciorba, apoi leusteanul tocat marunt. Se acopera oala si se stinge focul. Eu am renuntat la ou si smantana, nu ma prea omor dupa zdrentele de ou...



0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...