luni, 24 octombrie 2011

Prajitura cu mere glazurata

Am primit zilele trecute, de la o cititoare a blogului meu, o reteta cu mere absolut delicioasa. Se prepara foarte repede si asta nu e singura calitate! Pufoasa si plina de bucati mari de mere, suculenta, acoperita cu o glazura de ciocolata... este perfecta pentru zilel mohorate de toamna. Parca incalzeste sufletul. Mai ales daca e mancata fierbinte, cum s-a intamplat cand am facut-o prima data. Teoretic... ar trebui sa se serveasca rece. Practic, e mult mai greu.
Multumesc Gabrielei Catuneanu pentru reteta minunata! Ori de cate ori o voi savura, ma voi gandi la ea...

Prajitura cu mere glazurata

Ingredientele precum si modul de prepararele voi reda intocmai dupa spusele Gabrielei:
- 6 oua
- 1 cana cu zahar
- 1 cana si jumatate cu faina
- un plic praf de copt
- 8 linguri ulei
- rom , coaja de lamaie , vanilie ( ce iti place mai mult ca si mirodenii )
- 3-4 cani de mere taiate cuburi mici ( nu foarte mici dar nici foarte mari ) - vreo 10 mere mai precis .

Separi albusele de galbenuse si bati spuma albusele . Adaugi cana de zahar si apoi galbenusele . Adaugi uleiul si apoi faina incorporandu-le prin invaluire ca sa ramina pufoasa compozitia . Adaugi si praful de copt si apoi merele si mirodeniile .
Trebuie sa rezulte un aluat care se toarna ca la chec .
Ungi cu margarina sau unt tava si o tapetezi cu faina . ( Eu am facut si in tava de la cuptor si intr-un vas Yena oval - in zile diferite - si pot sa iti spun ca in vasul yena a iesit mai pufoasa si mai inalta ) .
Torni compozitia si o bagi la cuptorul deja preincalzit la 200 grade. O lasi 45-50 minute pina se rumeneste frumos pe deasupra ( sa fie maronie - cafea cu lapte ) .
Cand o scoti din cuptor o intepi bine cu o scobitoare si torni glazura de cacao peste ea . Este deosebita caci glazura intra prin gaurile facute cu scobitoarea si  patrunde pe linga mere in prajitura.

Glazura am facut-o din 4 linguri de apa + 8 linguri de zahar (farin) si 2 linguri de cacao + un cub mic de unt la final .
Se taie cand se raceste .
Este delicioasa.
Prajitura cu mere glazurata
Eu am facut-o intr-o tava de friptura si cred ca ar mai fi mers cateva mere. Mi s-au parut suficiente 5 mere maaaaari dar m-am inselat. Ca sa para mai apetisante pentru cel mic, am decorat fiecare patratel cu cateva bucati de ciocolata kinder cu crema de lapte. Le-am topit putin in cuptor pana au inceput sa se prelinga pe laterale. Nu stiu daca merele l-au convins dar stiu sigur ca glazura de ciocolata a devenit prietena lui cea mai buna. A fost... ca nu-l mai oprea nimeni din mancat.

10 comentarii :

Din bucataria mea spunea...

Minunat arata!!!Cred ca e tare delicioasa!Pup!

Oana spunea...

Multumesc Licuta
Mie mi se pare ca prajiturica asta este tare nedreapta : este mult mai buna decat arata.
Tinand cont ca s-a mancat fierbinte, cu greu am reusit sa salvez ceva pentru sedinta foto. Ca sa nu mai zic ca si farfurioara asta era pandita iar cel mic mi-a furat din prajituri cand reglam aparatul. Dragul de el, era asa de fericit ca a mai gasit o bucatica...

Antonina spunea...

Oana eu te cred pa cuvant!! da sa-ti mai zic si eu.. chiar arata super bine! si cu siguranta e gro-za-va!! pupici

Miha spunea...

O prajitura grozava! ;)

Oana spunea...

Multumesc de apreciere Antonina & Miha!

TeoBucatar spunea...

Faina prajitura si aratoasa asa dichisita in glazura glazura aia!Pupici!

Lilly spunea...

O bunatate: mere si ciocolata, o pereche irezistibila!

Oana spunea...

@ Teo si Lilly : data viitoare cand mai fac va invit la o felie. Sau mai multe :)

Unknown spunea...

mmmm ce buna trebuie sa fie! si n-are scortisoara, ci vanilie. Pe gustul meu.

Anonim spunea...

daca inlocuiesti cacaoa din glazura cu pudra de roscove iese si la fel de delicioasa, si un pic mai sanatoasa (pt bebei ciocolatosi e numai bun asa :) )

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...