duminică, 20 martie 2011

Salata de untisor / creson

Ieri am trecut prin piata, nu puteam sa ratez frunzele crude si apetisante de creson. Dupa o negociere la sange cu vanzatorul am plecxat cu mana goala, ferm convinsa ca pretul e jaf la drumul mare. Din fericire l-a sabotat fiul lui, suparat ca tati nu ii da si lui bani de o ciocolata: a alergat dupa mine si mi-a vandut sase legaturi la o treime din pretul initial. Multumita, m-am intors spre casa si am preparat reteta de mai jos  :)


Ingrediente :
- 5-6 legaturi de creson / untisor proaspat
- 2 morcovi mari
- 2 linguri de susan
- o lingura de miez de nuca tocat 
- ulei, sare si zeama de lamaie dupa gust

Cresonul, o planta mai putin cunoscuta de cei tineri, dar mult intrebuintata de bunicii si parintii nostri, nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia de primavara. Planta este bogata in vitamine, in caroten si este indicata in afectiuni ale aparatului respirator, pentru regenerare celulara si mai ales diabeticilor.


Pietele de la noi sunt pline de creson salbatic, vandut la suprapret de micii  "intreprinzatori" care muncesc din plin la culesul lui din padure... deh, munca doare. E ciudat sa vezi ca o legatura de patrunjel ( care necesita plantare, udare, ingrijire ) e mai ieftin decat o planta pe care o poti culege cu sacii din paduricile din jurul Bucurestiului.


Salata este foarte simplu de preparat, odata ce s-a incheiat treaba cea mai piguloasa : spalatul si desprinderea frunzelor de pe codite. Mie imi place sa le las intregi, netocate.

Morcovul se da pe razatoarea mare, se adauga frunzele bine scurse de apa, susanul, nuca si apoi se asezoneaza dupa gust cu sare, ulei si zeama de lamaie . Eu am pus doua linguri de ulei de masline si zeama de la jumatate de lamaie dar fiecare este liber sa le combine dupa inspiratia de moment.


Inainte de servire, se mai lasa circa 10 minute sa se intreapatrunda aromele.

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...